• 18 października 2024
  • Imieniny:  Juliana, Lukasza

W czwartek 22 maja odbyła się II sesja Rady Powiatu Gorlickiego VII kadencji. W czasie obrad ustalono składy poszczególnych Komisji.

 Niedawno poznaliśmy nowy skład Zarządu oraz Rady Powiatu Gorlickiego, zaś podczas drugiej sesji wybrano poszczególne komisje. Decyzją Rady powołano 5 komisji, które będą opiniować oraz przekazywać swoje wnioski w różnych aspektach funkcjonowania powiatowego samorządu.

II sesję Rady Powiatu Gorlickiego otworzył Przewodniczący Krzysztof Zagórski.
W trakcie obrad Rada Powiatu Gorlickiego zapoznała się ze sprawozdaniem w realizacji „Programu Rozwoju Powiatu Gorlickiego na lata 2021-2027” z okres 2022-2023, które przedstawił Daniel Markowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Inwestycji.

Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy Powiatu Gorlickiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącym działalność pożytku publicznego w 2023 r.” przedstawiła Joanna Tenerowicz-Napora, dyrektor Wydziału Polityki Społecznej, Promocji i Informacji.  Przedstawione w sprawozdaniu informacje potwierdzają, iż aktywna współpraca z organizacjami pozarządowymi pozwala na skuteczną poprawę jakości życia mieszkańców naszego powiatu.

Sprawozdanie na temat zadań inwestycyjnych, realizowanych z udziałem środków krajowych i zewnętrznych w obszarze infrastruktury drogowej przedstawił Krzysztof Jasik z Powiatowego Zarządu Drogowego Rafał Wojna.
W roku ubiegłym na inwestycje i remonty dróg powiatu gorlickiego wydatkowano prawie 38 mln zł.

O zadaniach inwestycyjnych przeprowadzonych w roku ubiegłym mówił Daniel Markowicz, dyrektor Wydziału Rozwoju i Inwestycji.
Zadania inwestycyjne ze względu na rodzaj działalności w 2023 r.
Programy społeczne – 12 384 521,45 zł
Edukacja i oświata – 7 664 791,92 zł
Ochrona zdrowia – 3 574 893,00 zł
Ochrona zabytków 1 347277,14 zł
Ochrona środowiska – 730 274,84 zł
Łączna wartość zadań: 25 701 758,35 zł
Dofinansowanie: 19 450 779,70 zł
Środki własne: 6 250 978,65 zł

Ponadto, rada zapoznała się z informacją z działalności Referatu Audytu i Kontroli za 2023 r., który przedstawiła kierownik Iwona Czerwień.

W czasie obrad ustalono składy Komisji.

Poniżej pełny skład poszczególnych komisji.

Komisja Rewizyjna:
Ewa Król – Przewodnicząca
Stanisław Kaszyk
Rafał Knybel
Piotr Koszyk
Tomasz Kotowicz
Halina Łaś
Bogumiła Maniak
Wojciech Stępień

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji:
Tomasz Kotowicz – Przewodniczący
Witold Kochan
Ewa Król
Halina Łaś
Bogumiła Maniak
Andrzej Matusik
Jadwiga Szara
Przemysław Wszołek

Komisja Budżetowo-Finansowa i Mienia Powiatu
Bogumiła Maniak – Przewodnicząca
Bogusław Bochenek
Jerzy Haberek
Rafał Knybel
Piotr Koszyk
Marcin Krzemiński
Jan Morańda
Mirosław Waląg

Komisja Edukacji, Kultury i Sportu
Halina Łaś – Przewodnicząca
Krzysztof Flądro
Maria Gubała
Ewa Król
Jan Morańda
Mariola Spólnik
Wojciech Stępień
Jadwiga Szara

Komisja Statutowa
Andrzej Matusik – Przewodniczący
Bogusław Bochenek
Stanisław Kaszyk
Rafał Knybel
Witold Kochan
Mariola Spólnik
Mirosław Waląg
Krzysztof Zagórski

Składy pozostałych trzech komisji: Zdrowia i Spraw Społecznych, Rozwoju Gospodarczego i Promocji oraz Inwestycji i Ochrony Środowiska ustalone zostaną podczas kolejnych obrad Rady Powiatu Gorlickiego.

 

Free Joomla Lightbox Gallery

POWIAT GORLICKI TO:

110000 MIESZKAŃCÓW
996 KM2 POWIERZCHNI
37 PROJEKTÓW EU
STAROSTWO POWIATOWE W GORLICACH

ul. Biecka 3, 38-300 Gorlice
woj. małopolskie
www.powiatgorlicki.pl
tel.: (018) 353 53 80
fax: (018) 353 75 45
starostwo@powiatgorlicki.pl

Godziny pracy:

Poniedziałek - piątek 7.30 - 15.30

GORLICE

49°39'44.9"N 21°09'39.4"E