Niemal 1,4 tys. klientów w 10 dni, w 25 oddziałach – to bilans pierwszych dni funkcjonowania e-wizyty w ZUS. Od dziś z usługi można skorzystać we wszystkich oddziałach ZUS. Dzięki e-wizycie swoje sprawy w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu.
Pierwsze e-wizyty, czyli wideokonsultacje z ekspertem z oddziału ZUS, ruszyły 19 października. Dzięki nim można załatwić swoje sprawy w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, kamerą i mikrofonem. Zainteresowanie taką formą obsługi jest duże. Tylko w ciągu 10 dni wideorozmowę z pracownikiem ZUS umówiło dokładnie 1 399 klientów.
Najwięcej klientów obsłużyły trzy warszawskie oddziały – niemal pół tysiąca. Ponad 260 osób skorzystało z e-wizyty w poznańskich oddziałach, 182 w Krakowie, a ponad 160 we Wrocławiu. Najwięcej pytań dotyczy emerytur i rent (465) oraz spraw związanych z prowadzeniem firmy i pomocą w trakcie pandemii w ramach Tarczy 5.0 (461). Niewiele mniej osób zwraca się z pytaniami, które dotyczą wypłaty zasiłków.
Aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na link do umawiania e-wizyty. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek, powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy. W trakcie rezerwacji podaje się kod pocztowy, więc system podpowiada, w którym oddziale taką wizytę można umówić.
Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty, może w każdym momencie może z niej zrezygnować. Link do odwołania e-wizyty znajduje się w mailu potwierdzającym umówienie konsultacji.
Więcej o e-wizycie TUTAJ